maandag 15 februari 2010

Ding 17: Sociale netwerken

Sociale netwerken... ik vraag me sterk af of er nog 65-minners zijn die er niet op zitten. Hyves heeft zo'n beetje iedereen wel, maar is onder "mijn" generatie alweer op z'n retour. Inmiddels is Facebook helemaal je-van-het, met als grote voordeel dat je internationale contacten er ook bij kunnen. En met familie "down-under", m'n internationale oud-collega's uit mijn AiO-tijd en een groep oud-huisgenoten waarvan een deel z'n heil buiten de Nederlandse landsgrenzen heeft gezocht is dat toch een aangename toevoeging.

(Los van dat het natuurlijk onmeunig interessant staat om veel internationale namen in je vriendenlijst te hebben)

3 opmerkingen:

  1. Onmeunig? Onbundig, zou mijn kamergenoot P. zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een tijdje buiten NL geopereert en heb de hyves hype dus helemaal gemist. Nu zit ik in facebook - niet echt uit vrije wil en het levert niet veel op. Maar het bleek bij het geven van cursussen in het buitenland hét netwerk te zijn waarmee groepen contact onderhielden. En dan moet je ook sportief zijn en meedoen.
    Persoonlijk vind ik Linked-in wel erg handig en zie ik echt als een professioneel netwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt, zowel Facebook als LinkedIn zijn erg handig voor het onderhouden van internationale contacten. Waarbij ik dan wel het onderscheid maak dat ik LinkedIn echt voor werkgerelateerde personen gebruik, en Facebook meer voor mensen met wie ik het ook gewoon over het weer of de kat zou kunnen hebben. En daar zit uiteraard ook een hoop overlap tussen.

    (Alles goed met Aby? :) )

    BeantwoordenVerwijderen